lørdag 24. mars 2012

Ukas høydepunkt = ukas "treningsøkt"

Puh, svetten pipler, hjertet hamrer og jeg er helt skutt! Skulle tro jeg hadde vært ute på mitt livs treningsøkt, men hva har jeg gjort..? Jo, sett på travsending på tv i tre kvarter... Tre kvarter med intensivt fokus krever sitt gitt. Men er det en ting denne sykdommen ikke skal få ta fra meg, så er det gleden jeg har av å få med meg lørdagstravet, koste hva det koste vil!

For ti år siden var jeg selv aktiv i sporten, og jeg elsker fortsatt hestene, sporten og spenninga det gir. For et par år siden, hvor jeg var inne i en litt bedre periode, klarte jeg å være på Bjerke på en storløpsdag. Da var det et år siden sist, og jeg fikk tårer i øynene da jeg stod på publikumsplass og så hestene i full fart i banen. Det var helt fantastisk! Og jeg kan nesten ikke vente til jeg får oppleve det igjen. Aller helst vil jeg igjen bli en aktiv utøver og kunne kjenne hestekreftene under meg, mens jeg kjemper om å komme først i mål, det er den beste følelsen som finnes!

Men frem til det må jeg nøye meg med å være tilskuer fra sofaen. Og selv om det koster alle krefter jeg har så er det fullstendig verdt det, og jeg tviholder på disse tre kvarterene med nebb og klør!


4 kommentarer:

  1. 3 kvarter!
    3 kvarter som gir deg et glimt at LIVET!
    3 kvarter som får deg til å ikke miste håpet!
    3 kvarter som gir deg enorm glede, der og da!
    3 kvarter som holder drømmene dine i live!

    Hold på dine 3 kvarter!! Det er så viktig å ha det man gleder seg over i livet, inne, om ikke for så lenge av gangen, men av og til! Slik finner du styrke til å takle hverdagen og sykdommens lunefulle vei!

    3 kvarter.. håper du snart igjen kan orke å stå på Bjerke og være litt nærmere enn du er nå!

    klem til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar:)
      Klem tilbake

      Slett
  2. Hei,

    Jg har det som deg..Ligger her på fjerde året. Kan heller ikke se tv mer enn tre kvarter uten å bli helt slått ut.. Ikke lett dette her- helt uutholdelig. venter -og håper på et behandlings-gjennombrudd. Rituximab NÅ!

    Klem til deg:)

    Sisyfos

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:)
      Ja, vi ligger på vent hele gjengen... Håper virkelig forskningen får fart på seg!
      Klem tilbake :)

      Slett