fredag 10. februar 2012

Egenpleie

Etter å ha sett meg selv forfalle mer og mer, uten å ha mulighet til å gøre noe med det, har jeg nå funnet en liten form for egenpleie som jeg klarer. For det er ikke noe gøy å gå fra å være fornøyd med sitt utseende, til å møte et grått og trist ansikt i speilet.
Så her om dagen fant jeg ut at når jeg ikke orker å sitte eller stå oppreist på badet for å gjøre de enkleste ting, tok jeg med meg noen småting bort til min faste plass på sofaen i kjellerstua. Det ble en ny ansiktskrem og noen pleiende renseservietter, for dette kan jeg jo gjøre liggende:) Og nå er jeg nettopp ferdig med en liten "selvpleie" stund. Og gud så deilig det er å kjenne litt myk og frisk hud igjen! Et lite godt øyeblikk i løpet av dagen, bare for å føle meg litt mere vel.
For de som tar dette som en selvfølge, kan jo dette høres veldig banalt ut, men for meg akkurat nå, var det et øyeblikk i himmelen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar