fredag 2. mars 2012

Drømmer...

Jeg lurer ofte på hva disse drømmene vi drømmer om natta betyr. Har de noen mening? Jeg tror det. Jeg drømmer nemlig stadig om de samme menneskene eller dyrene. Det er lenge siden de var i livet mitt, men allikevel  er det nok noe uoppgjort jeg har med dette, eller en lengsel og anger jeg ikke får gjort noe med. Det er forskjellige drømmer, men de går ofte ut på det samme. For meg virker det som om dette ligger å gnager ubevisst inne i hodet, og viser seg i all sin prakt når jeg sover. For jeg tenker sjelden på det når jeg er våken. Eller d.v.s når jeg ikke drømmer så mye om det, så tenker jeg sjelden på det, men når det stadig hjemsøker meg i drømmeland, da er det klart tankene går dit på dagen også.

 Hva skal man gjøre for å bli kvitt sånne drømmer? Livet har jo gått videre, 10-15 år faktisk, så kan ikke min underbevissthet forsone seg med det også? Skal man risikere å bli hjemsøkt av denne lengselen resten av livet? Eller er det kanskje ekstra ille nå fordi jeg er syk, og ikke får noe særlig input fra andre ting, så dette er det eneste hodet mitt har å kverne på..?
Men det er jo ikke bare disse drømmene jeg har, det er ofte om følelser som utspringer seg i dagens situasjon også, ting som plager meg.

Så hva vil disse drømmene med oss? Prøver de å si fra at "hallo, det er noe som plager deg som du må fikse opp i!" Men hva når det er noe du ikke får gjort noe med da? Skal man bare la de være der, og når nye ting dukker opp i hverdagen, så dukker også nye drømmer opp? Jeg håper på det siste, men er redd for at det er det første som stemmer... Kunne bare ønske de kunne slutte å plage meg for en liten stund, og ikke dukke opp nesten hver natt... La meg få drømme om turkist hav, delfiner, solbrunhud og latter liksom. Det hadde vært noe det! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar